Låt mig få bjuda på ett virtuellt cyber-shot


Jag var ute hela fm och gjorde olika ärenden och när jag kom hem låg det en kubikmeter nötter i trädgården. Det räntar bra med kokosnötter jämfört med lingon. Palmieren var där och hade just avslutat skörden av vad som kunnat bli livsfarlig fallfrukt. Tessan gick ner och bad om lite smakprov åt oss. Palmieren snickrade upp några åt oss med sin machete och så ser dom ut, tjusig design och mycket funktionella flaskor:



Man ser en skvätt av drycken i glaset, den var ju så god så jag kom inte på att ta fram kameran innan vi nästan tömt flaskorna. Det syns också att det finns kokos inne i dom. Efter vi tömt dom så gick Tessan ned igen och fick dom kluvna så att kokosen blev åtkomlig. Den ligger nu på tork i kylen och ska rivas imorgon och bli huvudingrediens i en kaka av något slag.

Jag blev så inspirerad av drinken att jag tog ut en bra köttbit ur frysen. Den ligger nu i marinad till imorgon. Då blir det Luciafirande med grillmiddag på balkongen. Det är lagom varmt för det nu. Känn hur det vattnas i munnen mina vänner.

//FarSan//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0