Aufenthalt Stockholm


Hej! Jag har haft en intensiv shoppingdag med Kajsa igår på Stockholms välförsedda butiksgator. Jag fick ihop en ny rygga med Topp-Lapp-fack, nya slitstarka sandaler, Larssontröjjor av landslagsmodell till Mamadou och den andra portisen på Ambre i Almadies och några extra till kära Senegalesiska vänner samt ett halvt års konsumtion av livsuppehållande piller från apoteket. De senare för att jag planerar att stanna hemma i Almadies fram till påsk nästa år. Kvällen avnjöt vi i Falukorvens och Potmosets tecken Kajsa, Stina, Per och jag, avrundat med Svenska sena jordgubbar, vilken kulinarisk höjdare efter allt utländskt dravelkäk.

Nu har jag ett viktigt uppdrag! Familjekatten Gosan Airijoki har somnat in efter 16,5 års flitigt musjagande och lågmält spinn på olika adresser. Hon ska nu få göra sista resan hem till Norrbotten och begravningsplatsen på Jämtöavan där hon lekte som litet barn och rymde bort flera gånger och blev mamma till flera kullar innan Kajsa gjorde om henne till konsult.

Jag tror jag tar trucken som står här och väntar nere på gatan vid Stinas hus där jag just nu sitter. Att åka flyg eller tåg med stelfrusen medresenär i frigobox känns inte så lockande och Gosan är värd en riktigt fin sista resa.

I natt når jag Norrbotten, kollar upp vintringsläget vid min stuga på Anören/Lossen, träffar Vikke på torsdag och återvänder till Stockholm på fredag. På lördag drar Kajsa och jag till Göteborg, det blir många truckmil att njuta av, och hälsar på Mor Greta och kanske även det nya barnet Morris Lafveskans och hans syskon Aston och Alfa samt alla andra släktingar där. Airijokitätheten i Götet är som värst nu, troligen lika hög som i Pajala kommun.

Jag hör av mig,

//FarSan//


Kommentarer
Postat av: Rappen

"och blev mamma till flera kullar innan Kajsa gjorde om henne till konsult."



Haha, du kan då skriva på ett underhållande sätt Göran ! :D



2008-09-20 @ 12:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0