Hemma igen


Jag har varit här i Dakar/Almadies sedan fredag morgon. Programmet har varit hektiskt med ett nytt hem att bekanta sig med och hemhjälpen Therese likaså ny. Dessutom hade Heide tackat ja till att gästa vänner både fredag och lördag kväll. Fredagen orkade jag med men inför lördagskvällen så kroknade jag och fick ursäkta mig och somnade tidigt. Det ska nog ordna sig därhemma, men internet har vi inte ännu på ett tag så Jean Marie bjöd in mig till Ambre och lån av deras WLAN. Här sitter jag då i godan ro och njuter av söndagsstillheten, det blir som brukligt ingen middag här på terassen i kväll men söndagsflickan Silvie har varit här och parlerat en stund med mig. Hon framförde hälsningar till Karin, Johan och Markus. Alla på Ambre frågar efter KJM. I surfchacket var ingen hemma klockan 8 i morse så jag tar väl en sväng förbi en annan dag då vågorna är rätt och shacket fullt av folk och framför hälsningar från Norden.

I morse vaknade jag skamligt tidigt eftersom jag gick isäng så tidigt och beslöt mig för att smyga ut på en morgonpromenad utan att väcka Heide. Jag tog hela rundan runt Almadies. Därefter badade jag i Atlanten och sedan i poolen och avslutade med en dusch med friskt vatten. Det var härligt att sedan njuta en frukost i stillhet i en egen lägenhet, lite färska afrikanska frukter och kaffe samt schwartzbrot och ost som jag importerat från Tyskland på vägen förbi. Jag gjorde lite ärenden i Frankfurt och hade sedan ett kortare stopp i Lisabon med middag nere på stan, dit återvänder jag gärna flera gånger för den staden gav ett mycket positivt första intryck.

I morgon börjar arbetet mera seriöst med att få till ett fungerande hem. Hittills har jag mest ägnat mig åt mitt bagage och att plocka in grejjerna i garderoberna. Nu ska vi ut och köpa spis och kastruller så att det blir riktig hemlagad mat i fortsättningen. I princip får jag köpa in en hel köksutrustning för vi har bara lite campingutrustning ännu.

//FarSan//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0