Först en tillbakablick

Jag var i EU nästan 4 månader och besökte Sverige från Göteborg till Björkliden och var också ett par veckor i Tyskland med Heide och besökte hennes familj. Kameran har inte varit med alla dagar men några minnesvärda moment har jag fångat på bild.




I Göteborg besökte Stina och jag min mor och syster i mars.




I Luleå låg det tjockt med snö när jag i mars flyttade in i huset där jag har en lägenhet.




I Wittenberg håller valnötsträdet som ska skugga biergarten vid Heides hus just på att slå ut i mitten av april.





Åter i Sverige på väg till Björkliden i sena april stannade vi till i Kiruna för att Johan skulle köra Slopen Open, men motvinden och dåligt glid gjorde att han avstod. Däremot träffade vi många glada vänner. Det gjorde vi också i Björkliden men det finns inte med på foto för regnet gjorde att min kamera inte fick komma ur väskan. Skitväder men ändock skitkul. Johan äntrade scenen och drog några sköna låtar efter prisutdelningen. Ingemar vann och gjorde ett sanslöst trick på en påle.




I mitten av maj körde jag ned Mme Renault från Luleå till Stockholm så att Karin skulle få tillgång till sommarbil. Vi for ut till Vaxholm bland annat för att dra strömming. Karin lyckades fånga en(1) och jag fick bara bottennapp och tappade bort krokarna. Strömmingen stekte vi och åt upp till middag (tillsammans med lite lax också). Vaxholm återbesökte jag i juni med Stina, det är väl värt att åka dit för det är så vackert och mysigt att promenera där. Man kan också spana på kändisar, jag såg Börje Salming och är lycklig över det ännu.




Titta noga så ser du Karins fångst!




Innan jag lämnade Sverige i juni så tog jag mor på en nedcabbad tur i Göteborg. Det var nog ganska uppskattat att se staden, älven och havet i bästa svenska sommarvädret.

Efter den EU-turnen var det dax att ta sig till Senegal igen och senare samlar jag ihop lite bilder därifrån. Viktor har varit på besök här och vi har åkt runt i västra delen av landet, sett bland annat öken och mangroveträsk samt mött många glada barn som ville bli fotograferade.

Alhamdoulillahi!

//Göran//

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig bild på bilbruden i rött!

2009-08-18 @ 10:25:09
Postat av: apan

Han är fin våran fiskar syster och alla andra som var med och visade sig!

2009-09-04 @ 14:42:13
URL: http://tyskaapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0