Jag har funderat i 14 månader och nu har jag svaren

När jag först kom hit så funderade jag mycket över varför taxibilar, minibussar i lokal och rikstrafik, djugeltaxi 7-sätes av märket Peugeot, lastbilar, ja alla motorfordon i nyttotrafik i för och akter var handpåmålade orden "Alhamdoullilahi" "Touba" "M Backe" och "Lamp Fall". Ibland ett eller två av dessa ord men som oftast alla fyra, dock i så fall oftast två i vardera fören och aktern av fordonet. Nu har jag och min forskningsmedarbetare Vikke tagit reda på svaren. Jag ber att få återkomma med en utförlig rapport när jag väl är klar med den, den ligger på draft-reportstadiet just nu och en del filande återstår. Håll ut så ska jag stilla er nyfikenhet.

Jag har svaren ni har frågorna, Jeopardy på er!

//Göran//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0